mandag 30. mai 2016

ku(l)stygg

Hvis noe er virkelig skikkelig stygt der jeg kommer fra, så er det kustygt. Mannen min mener denne buksa havner innunder det uttrykket. Ja men er den ikke så inderlig stygg at den nesten er litt kul sa jeg, på ingen måte sa han, haha. Men en innebukse trenger ikke være så fin, bare den er myk og varm, og det er absolutt denne. Perfekt i sofaen under ullteppet.

Utgangspunktet var en meter grønn ullfrotte. Litt skarpere grønn enn det som kommer frem på bildet, og som kom frem på skjermen min når jeg bestilte. Ikke så ofte det blir bom, men av og til er farger og kvaliteter annerledes enn man har tenkt seg når det kommer i postkassen. Det er vel ulempen med nettshopping. En annen ting er faktum at stoffet er grønt, lurer på hva jeg tenkte der for egentlig er jeg ikke noe særlig glad i grønt. Med tanke på at nåværende strikkeprosjekt er grønt, og det faktisk ligger et par grønne stoffer i skapene så lurer jeg litt på hva som skjer.




Men altså, utgangspunktet var en litt skarp grønn ullftotte,og siden jeg trengte en ny joggebukse i vinter etter at janusbuksa mi sa takk for seg, gjaldt det om å finne noen stoffer å matche den grønne med for å skape en morsom joggebukse.

Sammen med litt ullribb, og litt bommullsjersey til lommene, og jeg var i mål. strikksnoren i livet er fra den gamle janusbuksa



Det grønne strikketøyet. Retrokofte, strikkes i Falk fra Sandnes. Øver meg på å strikke mønsterstrikk med flere farger. Litt ujevnt,men lus skal visst være en fin ting å øve seg på har jeg hørt.

Materialer
Ullfrotte og ullribb fra Janus
Minions stoff, bomullsjersey fra uglemor

Ingen kommentarer: