onsdag 6. mai 2015

Blågrå retrokofte

Retrokofta mi er ferdig. 
Selve strikkingen gikk ganske raskt med tykt garn og tykke pinner, men den har ventet en stund på bånd og knapper. Synes de fine myntknappene passer denne kofta. Den ble litt tung med 13 mynter på, men jeg er kjempefornøyd med valget likevel. Myk og tykk og varm er den, helt herlig.


De fine myntknapper er kjøpt hos Fat og fe i Sandefjord og er gamle 50 øringer. På innsiden av koften har jeg sydd inn et bånd for å skjule klippekanten.


Mor ønsket seg et rett opp og ned skjørt med strikk i livet. Herlig lett sommerskjørt,  foret med jerseyfor




Mønsteret til kofta er fra boka Strikk med raske pinner av Kristin Wiola Ødegård
Garnet er fra lageret, jeg hadde visst mer garn i grått, blått og gråblått enn jeg trodde. Garn fra pickles, sandnesgarn, drops, onion
Knappene er fra fat og fe i sandefjord
Båndet er kjøpt hos tyg.se

Bomullsjersyen til skjørtet er kjøpt hos Textart på Klepp, jerseyfor fant jeg hos stofstedet.dk.

5 kommentarer:

Libe sa...

Vilket tålamod du haft för att sticka din vackra kofta, beundransvärt :) Fina knappar ! (Det går inte att sätta ett band på den baksidan också ? Så att man syr knapparna i bandet så kanske det inte blir så tungt .... ?)

Helle sa...

Er du også blitt bitt av koftebasillen? Retrokoften er en av de koftene jeg har sett i flest varianter, og din var absolutt veldig flott. Fin til jeans i de fargene. Dessuten er den super til å bruke opp restegarn. :)

SiriR sa...

Nydelig fin. Jeg er også nettopp ferdig med kofte til meg selv:)

mamma i nord sa...

Så flott versjon du har strikket.
Har veldig lyst på en slik selv.
De knappene var jo helt fantastiske.

Driver på med sinnasau jakken, men fikk litt for lite garn, så det må kjøpes.

kaoz sa...

Tusen takk for koselige kommentarer på kofta mi! Jeg er veldig fornøyd med den, og den har vært flittig brukt. skikkelig bitt av koftebasillen, og har flere under planlegging :)

takk for libe, det var et godt tips :)