mandag 10. november 2014

Ull til Far

I anledning Farsdagen har jeg strikket til far. Han trengte noe som kunne holde ham varm på hendene når han er på sjøen. Fant ut at pulsvanter var det beste da det ofte blir dillete å ta av og på votter ;)
 
Oppskriften fant jeg på Ravelry, beaded ribb mittens, http://www.ravelry.com/patterns/library/beaded-rib-mitts 
kjempegrei og enkel oppskrift som gav fine vanter.



Mannen er modell for anledningen, litt store til ham men tror det er riktig størrelse til Far. De er strikket i 3-trådsgarn fra nøstebarn og er med vilje litt løse da de vil tove seg i bruk.
 
 
For en liten stund siden sendte jeg ham disse vottene. Hadde litt ekstra fin merino rester liggende som gav gode og varme sykkelvotter.
Så nå håper jeg at den snille faren min holder seg god og varm på hendene i vinter :)


Petrol 3 trådsgarn fra nøstebarn
mønster fra ravelry http://www.ravelry.com/patterns/library/beaded-rib-mitts

merino ekstra fin fra pickles og fra drops
gratis mønster på pickles.no

Oppdatering fra syrommet kommer snart :D
 
Ha en fin mandag i høstværet alle sammen!

1 kommentar:

Soltoppen sa...

Fine håndvarmere til far. God du er.