søndag 3. august 2014

Kaoz og Jensemann.

Dette var et sånt prosjekt der ingenting ble som jeg hadde tenkt, og mens jeg holdt på kom jeg på den søte julesangen til Prøysen om Jensemann som lager presang til mor. Tror derimot Jensemann var mer fornøyd med sitt sluttresultat enn jeg er, men jeg fikk da noe ferdig til slutt jeg også. Om skjørtet kommer til å bli brukt er jeg likevel ikke helt sikker på...
 
Stoffet er et herlig lett sommerstoff i bomull og lin, og planen var en kjole med omslag og liten arm. Etter stoffet var klippet så jeg med en gang at jeg måtte droppe armene, det ble rett og slett for mektig. Fornøyd jeg gikk jeg videre med neste plan. men når kjolen var ferdig synes jeg ikke den var bra. Uansett hva jeg gjorde syntes jeg den ble for mye bestemorkjole i stilen, og jeg var klar for å kaste hele greia i søpla.
 
Etter en runde i tenkeboksen, sprettet jeg ut glidelåsen, klippet av overdelen, og brukte resten på et skjørt. Det var nok det jeg skulle gjort fra starten.  Jeg hadde ikke nok stoff til å klippe linning, så jeg laget innsnitt bak for å lage litt fasong og vrengsydde fòret med en bit vliselin for hold i livet. Veldig enkelt a-skjørt med usynlig glidelås i siden
 
 

lett og luftig i sommervarmen, men tror ikke det kommer lengre enn ut på terrassen dessverre

stoffet er kjøpt hos schröder Modestoffen i Rotterdam

2 kommentarer:

Helle sa...

Må le litt når jeg leser innlegget ditt. Jeg kjenner meg igjen på frustrasjonen over når ingenting blir som man hadde sett for seg, men samtidig uten vilje til å gi opp/gi slipp. Det ligger mye læring i slike prosjekter selv om det er kjedelig å bruke tid og ressurser på noe som ikke blir noe av. Nå ja, jeg tror nok at skjøtet kan bli veldig fint med en sort topp og sorte sandaler til?

Libe sa...

MEN vilken snygg kjol du har sytt :D