lørdag 23. august 2014

Flere hundetenner

Som jeg nevnte i forrige innlegg er jeg veldig glad i hundetannmønsteret. Det er noe med dette mønsteret som tiltaler meg veldig i alle varianter,- i fine klassiske ullstoff, i grove ullstoffer eller i jersey- med små tenner, store tenner og  i alle farger...
Dette stoffet fant jeg på stofstedet i Danmark i fjor høst, og heldigvis kjøpe jeg med meg litt. Tanken var en omslagskjole, men i siste liten ombestemte jeg meg og det ble en helt annen modell i stedet.



Helt enkel jerseykjole uten arm og med krage for at stoffet skal få komme til sin rett.

Støvletter og skinnjakke rocker kjolen opp


Jeg er ikke så flink til å spare på rester etter prosjekter, av erfaring vet jeg at småbitene bare samler seg opp fordi jeg velger meg et nytt stoff når jeg begynner på et nytt prosjekt. Men noen stoffer sparer jeg på, om det er store biter igjen eller om det er litt spesielle stoffer.

Putetrekket under er sydd av restene etter ulljakken jeg sydde i vår.
Det fine teppet i bakgrunnen har mormor strikket, og den gamle gyngestolen har jeg arvet etter farfar


 Putetrekket har fått grov glideleås bak


Viskosejersey fra stofstedet i Danmark
ull fra schröder Modestoffen i Rotterdam

1 kommentar:

Helle sa...

Hundetannsmønstet er også en av mine favoritter, selv om jeg nok foretrekker det i ull. Men så er det et av yndlingskvalitetene da. :)

Kjolen ble kjempeløft med skinnjakke og støvler. Tenker at den også,kan fungere fint med sandaler og noen kule og litt store armbånd til fest?