tirsdag 23. juli 2013

Vridd jerseyskjørt

Synes de vridde jerseyskjørtene til AlexanderWang er så stilige, og fant ut at jeg måtte prøve selv.
Spørs om det ikke blir flere etterhvert, for dette var enkelt og morsomt, og ble ganske tøft.

Jeg har brukt bomullsjersey med ganske god stretch, skjørtet blir da ganske tett. Tenker at en viskosejersey med litt tyngre fall kanskje blir enda finere.

Stoffet fant jeg hos Misan i London i fjor sommer. Synes det er helt herlig, og fikk med meg to meter.
Bred strikk i linningen for å holde skjørtet på plass.

 Vanskelig å få inntrykk av skjørtet på frk. Dings siden hun mangler bein, men vanskelig å se hvordan rynkene legger seg på actionbildet -så derfor blir det bilde av begge deler denne i gangen i håp om å gi et inntrykk av hvordan skjørtet blir på :)


Takk til alle dere som titter innom her, håper dere har en fin sommer :)

6 kommentarer:

Efwa - Medea sa...

Vad fin den blev! Vad har du använt för mönster?

kaoz sa...

Takk Medea!
Jeg har ikke brukt mønster. Tok utgansgspunkt i hoftemål og klippet to rektangler. Sydde dem sammen til en tube, brettet i to og vridde den innerste delen før jeg sydde på en linning :)

Helle sa...

Så morsomt det ble. :)
Henter også inspirasjon fra kjente motehus, deriblant Burberry som jeg synes har mye fint. - Men ikke lomme bok til å være kunde hos. Da er det greit å hente ideer som man gjør til sine egne i stedet. :)

Kristin sa...

Så kult skjørt!

Anonym sa...

Kjempefint skjørt! Stoffet er også helt nydelig.
Kan jeg spørre hvor mye du "vrir" stoffet for å få til riktig vridning?
Gunn

kaoz sa...

Hei Gunn, jeg vridde innerdelen i skjørtet en halv gang sånn at sidesømmene kom midt bak og midt foran. :-)