torsdag 18. juli 2013

Fort gjort sommerskjørt

Jeg har laget meg et lett og luftig jerseyskjørt til varme dager :)
Og når høsten kommer tror jeg det blir stilig med strømpebukse og støvletter til.

Jeg tok utgangspunkt i målene rundt magen og hoftene og skrådde utover til jeg fikk den vidden jeg ønsket. Istedet for å legge opp skjørtet lot jeg råkanten være og sydde på to remser med grå og sort jersey under. Dette gir illusjon av flere lag, og gir skjørtet litt tyngde. I livet har jeg brettet linningen rundt en bred strikk for litt hold.


Mønstret jersey fra Schröder Modestoffen,
sort og grå jerseey fra stoff og stil
Bred strikk

3 kommentarer:

Libe sa...

Jätte fin , och enkel. Råa kanter gillar jag :) skönt till sommaren.

Soltoppen sa...

Stiiiiligt.

Anonym sa...

Utrolig fint skjørt. Du er veldig flink til bare "å lage" ting.
Det høres så enkelt ut, og så blir de kjempefine disse skjørtene dine.
Innmari mange fine stoffer du har fått tak i også.
Gunn