søndag 7. juli 2013

Engangs?

Endelig er sommeren her! Og jeg håper den blir lang og varm :)

Det har vært litt travelt den siste tiden, så både symaskinene og strikkepinnene har hatt en liten pause. Men er dypt savnet så forhåpentligvis blir det tid til mer aktivitet snart.

Siste prosjektet er en sort silkekjole. Med favorittmønsteret fra to sommre siden som utgangspunkt trodde jeg det skulle bli en smal sak, men det ble det altså ikke....
Denne silken var helt annerledes å jobbe med en den blå. Den har litt strekk i seg og er mye tynnere og sartere. Dette gjorde at jeg ikke kunne bruke overlocken, og måtte forsterke en del sømmer underveis. Når kjolen var ferdig satt den fint og jeg reiste fornøyd  i selskap. Etter kort tid i bruk visste det seg at det var mer strekk i stoffet enn jeg hadde beregnet og kjolen ble rett og slett for stor, spesielt i overdelen. Heldigvis hadde jeg en bolero jeg kunne knappe igjen og da så det ikke så ille ut.

 Er nå i tvil om hva jeg skal gjøre. Har en liten meter igjen av stoffet så det er ikke noe problem å bare klippe ny overdel, alternativet er å sprette opp og sy inn... Kjenner at det ikke haster så lar den ligge en stund.


nærbilde av stoffet

Silkestoffet er kjøpt i Malaysia, og fôret hos Schröder i Rotterdam.


Ingen kommentarer: