tirsdag 19. februar 2013

Garn bolle

Jeg har lenge ønsket meg en garn bolle, synes de er både fine og praktiske. Kjempegreit at nøstet holder seg
på et sted og ikke ruller under sofaen mens man strikker, og så er den jo dekorativ i seg selv :)
 Etter litt googling fant jeg denne, "wool yarn bowl in brilliant white", på Etsy. 
Butikken heter  Little  Wren Pottery. 
Er den ikke fin!




Jeg har strikket meg enda et skjerf...Får visst aldri nok av myke varme skjerf :) 
Denne gangen strikket i garn fra Pickles. Abulita 3-tråd tynn merino i fargen Bamse brakar og pickles silk mohair i fargen kakao. Oppskriften er også fra Pickles, "litt luksus skjerf".
 Utrolig mykt og varmt.



Av restene strikket jeg en lue. Strikket med dobbelt garn, og så var det akkurat nok garn igjen til en liten dusk.


4 kommentarer:

Soltoppen sa...

Så herlig den lua og skjerfet så ut da.

Kjekk og søt skål. (ikke kjekk som i løye, men... ;-) )

Helle sa...

En sånn bolle hadde jeg absolutt hatt bruk for. Nå er jeg henvist til plastposer som jeg forsøker å henge der det måtte passe.

Gode skjerf kan man vel ikke få for mye av. :)

Anonym sa...

Viste ikke at sånne boller fantes engang!artig-god helg:) lene

Kristin sa...

Så kul bolle! Utrolig mye som er kjekt å ha ;)

Og sjalet ser så deilig ut!