mandag 6. august 2012

sommerstrikk

Det hat vært stille på syrommet de siste ukene. Jeg har kost meg på hyttetur, og jeg har hatt herlig sommerbesøk. Litt shopping har det blitt både i butikk og på nett....både garn og stoffer ligger klare til høsten..hodet er fullt av ideer og det klør i fingrene etter å gå i gang med nye prosjekter.... jeg må bare bli ferdig med denne kjedelige influensaen først..

Jeg er imidlertid ikke helt ferdig med sommeren enda. Kanskje kommer den store varmen snart, jeg gir ikke opp enda. Imens så strikker jeg på en  sommergenser :) Den er såpass tykk at den kan brukes vår og høst også, er jo vokst opp på vestlandet ;)

Herlig mykt økologisk bomullgarn fra Pickles. Er egentlig ikke så fan av å strikke med bomullsgarn, liker ikke knirkingen og måten det ikke sklir på pinnene på,-  men for pickles bomullsgarn gjør jeg et unntak.

Jeg har valgt å strikke min genseren litt lengre  da jeg ikke har modellen på bildet sin flate mage ;) Jeg har også valgt å strikke den i èn farge, blek sjøvann. Veldig glad i denne fargen.

 Har delt forstykket til ermer og kommet godt i gang med fremstykket.

bildet er lånt fra pickles


Ha en finfin mandag alle sammen,
klem fra Merete :)

3 kommentarer:

Helle sa...

Så morsomt at du har gitt deg i gang med et ganske omfattende strikketøy. Koselig modell du har valgt deg ut, men bomull passer da virkelig best på sommeren? I alle fall her på Østlandet. :)

kaoz sa...

hihi, jeg er kanskje litt optimistisk.. Tenkte at siden den er så romslig så kan jeg ha en tynn ulltrøye under.Kjenner jeg meg selv rett så finner jeg frem ulla, og så havner den sammen med sommertøyet til neste år ;)

Libe sa...

Härlig färg du valt till tröjan :) bomull är skönt att ha på sig ,även om jag tycker att det brukar växa efter varje tvätt. Den kommer att bli jätte skön att ha när värmen kommer :)