torsdag 22. desember 2011

Ulljakke

Dette var første jakken min, og en spennende utfordring. Lærte meg noen triks og knep, og noen kjekt å vite underveis og kommer nok til å sy flere jakker :)
Siden den ikke er til meg selv, må Frk. Dings vise den frem denne gangen.



Sånn blir jakken lukket. Her har jeg bare satt den den til med knappenål fordi jeg ikke har åpnet knapphullene.( Siden jeg bare har plassert dem etter prøvedukken tenkte jeg det var greit å kunne flytte på dem)





Hele jakken er fòret med sort fôrstoff fra kreativ på kvadrat.

 Detaljbilde for å vise det fine stoffet.

Jeg har brukt Onion mønster 1040, men droppet mansjettene, lommene og spennen i ryggen. Og så sydde jeg i fòr, syntes det måtte til i en ulljakke.
Ullstoffet er fra Myllymuksut, kjøpt hos Cetho designs, fòrestoffet og knappene er kjøpt hos kreativ på Kvadrat, og båndet er fra stoff og stil.

Ellers vil jeg benytte anledningen til å ønske dere alle sammen en riktig god jul!!

6 kommentarer:

Anonym sa...

Hei. Jeg er den heldige eieren, og jeg gleder meg til å ta den i bruk. Å fore en jakke som etter mønsteret ikke skulle fores var en utfordring som du løste kjempefint. Resultatet ble flott og vi kan være stolte både du og jeg. Du av en fin jakke og jeg av den kjempeflinke datteren jeg har. Gleder meg til å se deg i morgen.

kaoz sa...

Tusen takk!
Gleder meg også til i morgen :)

Helle sa...

Wow, skal si du har vært både flittig og flink. Jakken ble kjempelott. Synes det er kjempevanskelig å sy til andre, bortsett fra til barn, så dt gjør jeg minst mulig av.

Libe sa...

Jätte fin jacka :)

Ingrid sa...

Den var flott! Virkelig noe spesielt. Artig med noe ingen andre har:D

Eli sa...

Så stilig!!